Hudební produkce

HUDEBNÍ PRODUKCE

Povinné odborné předměty:

  • Hudební produkce
  • Dějiny hudby
  • Odborná teorie

Volitelné odborné předměty:

  • Hudební průmysl
  • Hudební dramaturgie
  • Hudební management
  • Právo

PROFIL OBORU

Hudební produkce je obor, zaměřený na producentskou a produkční činnost v nejširším kontextu. Poskytuje základní přehled v oborech hudební agentáž a produkce, gramofonový průmysl, nakladatelská praxe, základy autorského práva a ekonomiky, s důrazem na jazykovou vybavenost. Součástí vzdělávání v oboru je producentská a produkční praxe, včetně znalosti sestavování programů koncertů, festivalů nebo plánování a realizace zvukové nahrávky. Vychovává hudební producenty a produkční, promo agenty producentských center, PR manažery, hudební redaktory a odborníky s širokým uplatněním ve státní i soukromé sféře.

HLAVNÍ CÍLE STUDIA

Důkladná teoretická průprava umožní získat základní přehled ve struktuře hudebního života od produkčního zajištění koncertů, festivalů až po realizaci zvukových nahrávek nebo práci v reklamních a PR odděleních hudebních firem nebo ve státní správě. Cílem je vybavit absolventy oboru takovými znalostmi, aby se uplatnili v náročných podmínkách tržní ekonomiky.

PROFIL ABSOLVENTA

Absolventi oboru hudební produkce působí jako organizátoři v oblasti hudebního života a hudebního průmyslu, jako pracovníci v mediální sféře, ve státní a veřejné správě nebo pracovníci v producentských centrech. Profesní profil umožňuje absolventům najít uplatnění v produkci kulturních institucí a v PR odděleních firem. Jsou dostatečně jazykově vybaveni na to, aby se uplatnili i v produkcích zahraničních partnerů a klientů.